Добре дошли на нашата страница

Ние се развиваме благодарение на мечтите.
Всички велики хора са били мечтатели.
Някои от нас позволяват на мечтите си да умрат, обаче други внимателно култивират своите мечти, защитават ги и ги съхраняват в неблагоприятните времена до тогава, докато неизбежно настъпят ясни и слънчеви дни.
Автор: Byдpo Уилcън
Да бъдем заедно мечтатели!

сряда, 6 февруари 2008 г.

Как да проверим ефективността на рекламата?


Автор: Джон Кейплс

Благодарение на опита на Джон Кейплс имаме начин да проверим ефективността на рекламата, преди да финансираме нейното публикуване в средствата за масова информация.


Джон Кейплс е истински гений в търговската реклама. И това го доказват удивителните резултати, постигнати от него в тази сферата. Може да се каже, че имаме истински късмет, че той се е съгласил да сподели опита от своето време.


В една от най-известните си книги, свързана с ефективността на рекламата (Самооткупуваща се реклама) Кейплс разкрива формулата на успешната реклама, състояща се от 7 пункта.


Тази анкета е съставена, обобщавайки опита от стотици рекламни обяви. Милиони долари са били похарчени за различни експерименти с една единствена цел - каква реклама продава успешно и каква не. Всеки път, когато ви предстои да правите печатна реклама или реклама в електронните медии, сверете вашите оценки с анкетата на Джон Кейплс.


Въпроси от контролната анкета:


1. Привлича ли рекламата ви необходимата ви целева група?

Адресирана ли е вашата реклама към необходимите ви хора - тези, които е най-вероятно да се заинтерисуват от предлаганите от вас продукти или услуги? Предизвикват ли сред тези хора интерес заглавията, изложението или използваните от вас графични елементи?

2. Способна ли е вашата реклама да задържи интереса на целевата аудитория?

Да предположим, че сте успели да спрете вниманието върху себе си. А ще можете ли да го задържите още малко? На вашия потенциален клиент му се иска да отиде колкото се може по-скоро към "жълтите" страници на изданието. Насочена ли е вашата реклама към неговите интереси, потребности или очаквания? Може ли вашата реклама да поддържа интереса на читателите на постоянно високо ниво?

3. Предизвиква ли вашата реклама желание да се придобие предлаганата от вас стока или услуга?

Обещавате ли в своето рекламно послание някаква полза или изгода?
Обяснявате ли вие на целевата аудитория, преимуществата, които те получават, купувайки от вас стока или услуга? Разкривате ли на потребителя, какво той в действителност получава? Успявате ли в своята реклама да формирате ефекта на присъствието? Обяснявате ли на потенциалните си клиенти какво във вашето предложение е предназначено именно за тях?

4. Успявате ли във вашата реклама да докажете, че вашето предложение е наистина изгодно?


Обявили ли сте наистина обичайните цени? Предлагате ли вие повече услуги и качество спрямо вашите конкуренти? Има ли при вас нещо, което го няма при другите? Действително ли вашето предложение е изгодно за клиентите и успявате ли да разкажете за това просто и ясно?


5. Предизвиква ли вашата реклама доверието на целевата група?

Или, с думите на Кейплс: "Докажете, че това не е мошеничество"!
Възможно е хората да се заинтерисуват от вашата реклама, но те задължително ще поискат да узнаят истина ли е всичко това, което е написано в нея. Разсейте тези съмнение, цитирайки отзиви, гаранции и всякакви други доказателства. Убедете вашата целева аудитория, че сте сигурна фирма и си струва да ви позвънят и да направят поръчка.

6. Ясно ли обяснявате на вашите потенциални клиенти как трябва да действат, ако са решили да закупят нещо от вас?

Ако вие очаквате от потребителите определени действия - написали ли сте това във вашето обявление? Дали ли сте им цялата необходима за това информация? Може ли да се смята, че максимално сте опростили и гарантирали обратната връзка с вас?

7. Убедихте ли вие вашите потенциални клиенти да действат незабавно?

Вашите потенциални клиенти вероятно вече са готови да закупят предлаганото от вас, но те няма да го сторят, ако вие не сте им дали убедителни основания, че трябва да действат незабавно. Ако наличните количества от даден артикул са на изчерпване, или цените скоро ще се повишават - кажете за това. Успяхте ли да намерите правдоподобни и разумни основания за незабавно действие именно сега?

P.S. Ако вашата обява, продаваща публикация или страница от сайта с търговска насоченост отговарят на 100% на показаните по-горе изисквания, то бъдете уверени, че такава реклама ще бъде действена за вашия бизнес!


У С П Е Х !

Няма коментари: