Добре дошли на нашата страница

Ние се развиваме благодарение на мечтите.
Всички велики хора са били мечтатели.
Някои от нас позволяват на мечтите си да умрат, обаче други внимателно култивират своите мечти, защитават ги и ги съхраняват в неблагоприятните времена до тогава, докато неизбежно настъпят ясни и слънчеви дни.
Автор: Byдpo Уилcън
Да бъдем заедно мечтатели!

вторник, 5 февруари 2008 г.

Рекламата, която предизвиква отговор

Автор: Терри Дин
Сайт:
http://www.bizpromo.com/

Спрете за секунда и вижте каква реклама има около вас (в електронната ви поща, в компютъра, по радиото и т.н.). Погледнете и помислете: "Дали бих купил това или не?" Ако кажете "Не", тогава се запитайте, защо. Ако отговорите с "Да", то попитайте се пак, защо.
Какво прави рекламата привлекателна или непривлекателна? Правете всичко това постоянно и ще се удивите от света, който ще откриете.



Много от рекламите, които днес виждате, са написани лошо. Те смущават потенциалните клиенти, не рисуват желаната картина в тяхното въображение, не дават основание да се поръчва веднага и се фокусират на отличителните черти, а не на изгодите. Причината за провала на не един бизнес е била лошата реклама, макар и да са съществували и много други причини за това.



Ако искате да продължите успешно вашия бизнес, вие трябва да се научите как ефективно да рекламирате и как да заставите потребителите да поръчват и купуват СЕГА! Ето това е въпросът, над който ще поработим заедно, в името на успешния ви бизнес - как да промените вашата реклама и да напълните пощенската си кутия с поръчки!

Във вас има творчески гений, който знае как да натрупате пари. Вие трябва да се научите как да освобождавате духа от бутилката. В настоящото "житие" ние ще разгледаме целите на рекламата и 12 секрета, които трябва да знаете, за да бъде вашата реклама ефективна.

Няма значение с какъв бизнес се занимавате. Дали е малко магазинче, или извършвате някакви консултации, предлагате професионално почистване на офиса и дома или ... вие трябва да се научите да правите успешна реклама. Ако не придобиете това умение бизнесът ви ще има недълъг и болезнен живот.

Преди да се заемем по-сериозно с темата нека да разгледаме две и то различни причини да правим реклама. Първата - това е демонстрация. Повечето телевизионни реклами, а също така много от рекламите в печата са направени с тази цел.

Рекламодателят демонстрира своята търговска марка, за да могат клиентите, спомняйки си за нея, да бъдат готови да извършват покупки. Болшинството от големите фирми правят именно такава реклама. В корпорациите постоянно се отделят пари за демонстриране на търговските марки, в замяна на което фирмите очакват поръчки до толкова, до колкото хората са привикнали към тях и тяхната реклама.

Типът реклама, от които ние и болшинството от нас сме заинтерисувани, е напълно различна. Това е рекламата, която дава директен отговор на потенциалния клиент. С други думи ние рекламираме и мотивираме нашите читатели да поръчат сега, да позвънят и да заявят, или да изпратят талон за поръчка или да изпратят по факса своята поръчка. Ние рекламираме продукт или услуга и търсим хората, които да направят покупката възможно най-бързо. За малкия или домашния бизнес най-краткият път към фалита минава през множество обяви, които не подканят потенциалните клиенти да се възползват от услугите именно СЕГА! Или казано с други думи, за да успее бизнесът ви, трябва да заставите клиентите да поръчват веднага.

Таблата за обяви се отличават не много по своята същност от този тип реклама, но те работят на този принцип. Не искайте в обявата директно да купуват. Искането даже на 1 долар значително снижава ответната реакция. На вас ще е достатъчно клиентите да ви позвънят или да се свържат с вас по какъвто и да е начин, за да направят поръчка СЕГА! Във всяка реклама пред вас стои дилемата или да заставите клиента да поръча СЕГА или бизнесът ви да загине!

Много хора са ми са се обаждали с един и същи проблем. Те смятат, че имат неустоим продукт, но не разбират, защо хората не го купуват. Може би и с вас е същото?

Позволете ми да ви съобщя една проста истина: не е важно колко вашият продукт е с неоспорими качества, ако вашата реклама не кара хората да си представят как използват този продукт и какви изгоди той ще им донесе. Вашата реклама, а не вашият продукт в много случаи определя успеха или неудачите във вашия бизнес. Да, вашият продукт или услуга трябва да бъдат удивителни (иначе хората ще си искат обратно парите), но именно от рекламата зависи успеха на вашия бизнес.

Преди да загубим много време за подробни обяснения, защо вие сте длъжни да правите подходящи обяви, нека да опростим задачата.

Вие искате бизнесът ви да ви носи пари?

Тогава пишете носещи пари обявления!

Сега нека да ви представя 12 секрета на рекламата, които трябва да знаете. Използвайте ги във всяко рекламно съобщение!


1. Проверявайте, проверявайте, проверявайте!

Ключът към продължителния успех във всяка реклама и поръчки по пощата - това е проверката на всичко!

Проверявайте вашите обяви. Проверявайте вашите писма. Проверявайте вашите продукти и услуги. Проверявайте вашите публикации. Проверявайте всичко. Изучите до запетая всички ваши форми за поръчка, телефонни номера, убедете се, че знаете за какво е предназначена всяка обява. Никога не разчитайте на благосклонността на съдбата.

Проверявайте всичко!

Крупните рекламодатели и милионери - това са хора, които всичко са проверили и са се убедили, че нещата сработват. Бъдете сигурни в едно - вашият изпитателен период НИКОГА няма да завърши!


2. Мощно заглавие

Вторият ключ към успеха - това е вашето заглавие. Вие трябва да знаете, че думите във вашето заглавие определят повече от 70% от ефективността на рекламата ви.

Написване на заглавието е ГОЛЯМА РАБОТА.

Нашият опит показва, че негативните заглавия много често са по-притегателни, отколкото позитивните.

Негативните заглавия заставят потенциалния клиент да се идентифицира с него - "това прилича на мене".

Основната цел на заглавието е да ПРИВЛЕЧЕ вниманието на потенциалните клиенти! Така че, трябва да си отговорите на много въпроси. Какво им трябва? Какво те искат? От какво се боят?

Бъдете внимателни!

Следващият секрет трябва да бъде използван не само за написване на обявата, но и на заглавието. Заглавията решават ще я бъде ли вашата рекламна кариера или не!


3. Кратки думи, кратки изречения, кратки параграфи

Забравете какво са ви говорили в часовете по граматика в средното училище. Обявите трябва да са прости - да разберат и да поръчат. Придържайте се към нивото на 8 клас, даже и по-надолу. Аз знам, че вашите преподаватели по литература са ви учили на друго. Но вашият преподавател колко ли пари е заработил с реклама? Ако вие отблъснете с обяснения потенциалния клиент, то неговият интерес, както и продажбата ще пропаднат!

4. Будете конкретни и не обобщавайте

Бъдете конкретни в рекламата. Не казвайте "Напълнете пощенската си кутия с пари". Напишете "Получавайте по 300$ на ден във вашата пощенска кутия". Не казвайте "Тайната как да заработите пари", а "63-годишен мъж разкрива своите мръсни тайни как да се заработват по 578$ на ден!"

Конкретността прави вашата реклама по-правдоподобна. Когато вие обобщавате вашите клиенти си мислят - "тоя си ги измисля тези работи". Само вашата конкретност може да го накара да си каже - "този сигурно ги е пресметнал добре." Не игнорирайте факта, че конкретността винаги побеждава общите думи. Прегледайте рекламния си текст и го направете конкретен!


5. Използвайте информация за себе си и бъдете уникални!

Днес множество реклами използват принципа "аз също", когато потребителят се идентифицира с героите от рекламата. Но прекаленото използване на подобна схема е довело до това, че сага подобни реклами действат по-слабо. Хората просто са преуморени от тях. Например, клиентите ви са уморени да слушат как вашата компания ще заплаща, ако те посещават сайтовете на спонсорите. Те са уморени да слушат, че вашите продукти са най-добри. Те всичко това са го слушали по-рано.

Вие трябва да имате уникален подход. Вие сте възрастен? Вие сте млад? Вие сте глух? Вие сте плешив? Вие сте бил мързелив в училище? Вие имате само начално образование? Използвайте информацията за себе си във вашите обяви. Плешивият мъж може да напише следната обява: "При 63-годишен плешив мъж парите растат по-бързо отколкото при младо момче!"

Будете уникални! Намерете нещо уникално в себе си и го използвайте в рекламата. Така хората ще знаят кой сте вие, така ще се научат да ви се доверяват, а доверието стимулира продажбите.


6. Използвайте местоимения (аз, Вие, тя, той)

Отново ще се конфронтираме с вашите учители по литература, но използването на местоименията "Аз", "Вие", "Тя", "Той", във вашата реклама ще ви донесе повече поръчки. Хората ще се идентифицират с вас. Те ще започнат да говорят: "Да, аз мога да направя това." Нарисувайте им живописна картина, където те се наслаждават на вашите продукти и услуги. Създаването на образа на потребителя и неговите потребности за вашата компания ще бъде това, което ще ви донесе сделките.


7. Акцентирайте върху изгодите, а не върху отличителните черти

Вие трябва да се фокусирате на изгодите от вашите продукти, а не на техните отличителни особености. Може да ви изглежда едно и също, но не е така. От това какъв път ще изберете зависи успеха или провала на рекламната ви кампания.

Отличителни черти това са отделните компоненти на стоката или услугата, начина на плащани и т.н. Изгодите са това, което продуктът предлага на потребителите. Изгодата това е колко клиентът ще спечели? Колко ще отслабне? С колко ще му порасне косата? Вие трябва да правите реклама, която да е ориентирана към клиента, а не към продукта!


8. Използвайте повече прилагателни и наречия

Вие навярно сте забелязали, че в поръчките по пощата няма описание като "информационен справочник". Но можете да срещнете "двутомен, 162 страници информационен справочник с множество инструкции за употреба." Описанието трябва да бъде кратко. Опишете продукта, нарисувайте картината във въображението на клиентите как използват вашия продукт или услуга. Ако продавате информация за дома и малкия бизнес, нарисувайте на клиента картина как той преуспява в бизнеса, ежедневно има добри доходи, разполага със свободно време и т.н.

По правило хората не купуват, ръководейки се от логика. Има много провалени рекламни кампании, разчитащи на логиката на потребителя. Много са и тези бизнесмени, които казват - "само логиката може да ги застави да закупят моя продукт". Ако и вие сте убедени в това, нищо няма да продадете. Хората купуват под влияние на емоциите! Създайте практичен и логичен продукт. След това напишете емоционална реклама. Обрисувайте живота на потребителя с и без вашия продукт или услуга. Накарайте го да се нуждае от вашия продукт. Направете така, че потребителят да направи емоционален избор. Тогава вие ще осъществите продажба.


9. Препоръки

Препоръките са мощен инструмент за продажба и трябва да се използват във всеки възможен случай. По възможност включвайте препоръки във всяка ваша обява. Много успешно продаващи обяви съдържат от 30 до 50% препоръки. Получаването на препоръки е сравнително по-лесно, отколкото вие предполагате. Направете форма за подобни препоръки, обезателно с място за подпис и ги раздавайте на вашите клиенти. Нека те да знаят, че на вас не ви е безразлично тяхното мнение за продуктите или услугите ви. Облекчете пътя за събиране на тези отзиви. На вас ще остане само възможността да използвате най-подходящите във вашата реклама.


10. Безплатни бонус с времеви лимит

Нещо безплатно - това е важен фактор в рекламата. "Безплатно" – това е на-мощната рекламна дума, която съществува. Всичко, което вие продавате на цена над 20$ трябва да има безплатно приложение или бонуси. Ако е възможно това да бъде постигнато и при по-ниски цени на продуктите и услугите ви - не го подценявайте. Вие винаги трябва да предлагате безплатни бонуси с лимит във времето - "само за тези, които поръчат сега!" На потребителя това действа като разпродажба и го предизвиква да купува.
Цялата реклама трябва да предизвиква потребителя да поръчва незабавно! А безплатните бонуси, едва ли ще ви струват скъпо. Включвайте неща, които можете евтино да произведете, но са ценни за потребителя.


11. Гаранция

Най-добрият начин да получите доверието на потенциалния клиент това е гаранцията. Нормално е да връщате пари, когато клиентът не е доволен, от закупената стока. Вие винаги трябва да гарантирате това. "Можем без проблем да ви върнем парите в течение на 30 дни! Вашето желание за нас е закон!". Гаранцията трябва да бъде за всичко, което продавате. Тя е силен стимул за хората и може да подтисне всички страхове и възражения, които пречат на сделката.


12. Направо поръчвайте

Опростете процедурата по поръчването максимално. Това е разбираемо, но въпреки всичко много обяви нарушават правилото. Ясно кажете на хората как да поръчват. Например: "Вземете телефон и позвънете на 1-800-000-0000 сега!" Или "Попълнете формата за поръчка и я изпратете по факса на 1-000-000-000". На вашия клиент трябва да е пределно ясно, какво е необходимо за незабавна поръчка.

И още нещо. За да увеличите количеството на поръчките от 50% до 100% трябва да приемате разплащания по електронен път. Това е особено важно за малкия и средния бизнес.

Още веднъж - основата на ефективната реклама

Това са 12 правила.

Запомнете ги! Използвайте ги! Това ще промени бизнеса ви.

Нека това бъдат вашите 12 успешни крачки към успеха в рекламата.

  1. Проверявайте, проверявайте, проверявайте;
  2. Мощни заглавия;
  3. Кратки думи, кратки изречения, кратки параграфи
  4. Бъдете конкретни, без общи думи;
  5. Използвайте информация за себе си и бъдете уникални
  6. Използвайте местоимения;
  7. Акцентирайте върху изгодата, а не върху отличителните черти;
  8. Използвайте повече прилагателни и наречия;
  9. Препоръки и отзиви;
  10. Безплатни бонуси с лимит във времето;
  11. Гаранции;
  12. Направо поръчвайте.

Напишете рекламна обява и опитайте да я подобрите, като използате тези 12 правила.

Запомнете, това не е краят.

Проверката и тестването – това е рекламата и победител в рекламата е този, който проверява повече от всеки друг!

Няма коментари: