Добре дошли на нашата страница

Ние се развиваме благодарение на мечтите.
Всички велики хора са били мечтатели.
Някои от нас позволяват на мечтите си да умрат, обаче други внимателно култивират своите мечти, защитават ги и ги съхраняват в неблагоприятните времена до тогава, докато неизбежно настъпят ясни и слънчеви дни.
Автор: Byдpo Уилcън
Да бъдем заедно мечтатели!

четвъртък, 14 февруари 2008 г.

Фаталните грешки в електронната търговия

Автор: Ed Taylor

Съществуват две основни правила за успеха.

Първото е - да знаеш и да правиш правилни неща.

Второто е - да знаеш какво не трябва да правиш.

Вие можете да правите множество "правилни" неща, но, правейки едно "неправилно", несъзнателно се лишавате от много шансове за успех. Грешките, за които ще стане дума стават практически във всички области...
Последните четири години аз работих напрегнато, като топ-консултант с компании, произвеждащи програмно обезпечение, магазини за продажба на дребно, дистрибутори, разработчици на игри, брокери за недвижими имоти, автодилъри, лекари, адвокати... В болшинството от тези компании се правеха грешки, които намаляваха възможностите за печалба. Отчитайки всичко това нека сега да се опитаме да се научим, какво не трябва да правим при електронната търговия!

И така, кои са 10-те фатални грешки, способни да унищожат възможностите за успех.

ФАТАЛНА ГРЕШКА 1
Да позволите програмистите и графичните дизайнери да станат ваши съветници в интернет маркетинга.

Маркетингът, както в интернет така и в "реалното" пространство, се явява самостоятелна дисциплина. Успешният маркетинг - това е повече от процес на продажба, повече от творчески процес или програмиране.

ФАТАЛНА ГРЕШКА 2
Твърде много внимание към вашата компания или вашия продукт.

Направете фирмения сайт такъв, че да представя вашите продукти или услуги, а не да изглежда, като табло за обяви. Сайтът трябва да бъде разработен като търговска презентация. Професионалната комерсиална презентация
показва, как този или онзи продукт или услуга могат да удовлетворят очакванията, потребностите на потребителя, представя продукта в логическа последователност и обучава потенциалния клиент как да се възползва от вашите продукти или услуги.


ФАТАЛНА ГРЕШКА 3

Отсъствие на яснота, кой е вашият целеви потребител и какви са неговите потребности.


Успешните продавачи знаят точно от какво преди всичко са заинтерисуване техните потенциални и реални клиенти и са добре информирани за продуктите и услугите на конкурентите. Те знаят за своя целеви пазар всичко: възрастта на потенциалните клиенти, образователно ниво и нивото на доходите, кои са тези хора, къде и как живеят и т.н...


ФАТАЛНА ГРЕШКА 4

Нежелание да се събира контактна информация за потенциалните клиенти.

За продавача в интернет това е най-непростимата грешка. Вие трябва да събирате контактни данни по всякакъв начин, за да може в последствие да изпращате подходяща информация на своите потенциални клиенти.


ФАТАЛНА ГРЕШКА 5

Отсъствието на съпътстващи стоки или услуги, заставящи клиента отново да се обърне кам вас.

Търсете и намирайте продукти и услуги, съответстващи на основната проблематика, заради които вашите клиенти ще ви се обадят отново. Исползвайте ги, за да превръщате епизодичните продажби на отделни клиенти в повтарящи се сделки. Коклкото и удивително да е не са много фирмите, които общуват със своите клиенти, за да ги информират за новите продукти и услуги. Днес успешните търговци постоянно намират допълнителни услуги, които могат да предложат на своите съществуващи и потенциални клиенти, с което реализират допълнителни приходи и печалби.


ФАТАЛНА ГРЕШКА 6

Неумението да се направи процеса на продажбата лесен и достъпен.

Много продаващи сайтова даже нямат форма за поръчки!

По какъв начин вие облекчавате процеса на поръчването за вашите клиенти? Могат ли те да ви звънят безплатно? Могат ли да правят поръчките си по електронната поща или факс? Приемате ли плащания по електронен път? Обслужвате ли всички клиенти в т.ч. и тези зад граница? Имате ли осигурено денонощно обслужване?

Станете фанатик на тема подобряване обслужването на вашите клиенти. Правейки леко и удобно общуването с вашия бизнес и фирма, вие ще привлечете все повече клиенти, които ще се връщат отново и отново на вашия сайт.


ФАТАЛНА ГРЕШКА 7

Дългото отсъствие на контакт с вашите потенциални клиенти в опитите да се намери по-успешен продукт или услуга.

Маркетинговият успех не е отделно събитие, а процес. Процесът изисква време. Вие трябва да контактувате с вашите потенциални клиенти минимум 12 пъти в течение на 12 месеца. Ако не желаете да се обременявате с подобни разходи трябва да знаете точно към кой са насочени вашите маркетингови усилия. Какво искат тези хора и да контактувате с тях отново и отново до тогава, докато те или ще се откажат да станат ваши клиенти или ще решат, че вие имате по-доброто решение на проблемите им. Изборът на време също се явява критичен фактор. Често напълно странични процеси предизвикват жив отклик сред вашите клиенти. Например, коледните елхи активно се продават в навечерието на новогодишните празници, а даренията за Червения кръст се правят активно в период на кризи. Ще можете ли да намерите в тези фактори "страничното влияние", което ще възобнови интереса на вашите клиенти?


ФАТАЛНА ГРЕШКА 8

Нежеланието да се пробва и тества.

Тестването е постоянен процес. Постоянната проверка какво трябва, какво вие правите, дава по-добри резултати..., защото вие никога не знаете, какво ще даде тези по-добри резултати. Работата е в това, че пазарът купува съвсем не това, което вие предполагате. Вие трябва да се стремите към максимална възвращаемост на всяка маркетингова инвестиция. Тестването ще покаже, къде да се търси най-добрата възвращаемост. Не забравяйте, че разходите за вашия сайт са едни и същи за привличането на 10, 100 или 1000 потенциални клиента.


ФАТАЛНА ГРЕШКА 9

Неумението да се пише "неотразимо" и да се заставят посетителите на вашия сайт да приемат незабавни решения.

Важно е да се спазват няколко правила, за да се избегнат най-характерните грешки при писане на текстовете на сайта.

Седем са разпространените недостатъци, характеризиращи неефективните сайтове.

  1. Неефективните сайтове са съсредоточени на особеностите на продукта или услугата, а в същото това време клиентите се интересуват от изгодите, които биха получили от тези продукти или услуги.
  2. Неефективните сайтове са ужасно унили и неинтересни.
  3. Неефективните сайтове не изискват никакво действие от страна на потенциалните купувачи.
  4. Неефективните сайтове не съблазняват посетителите да предприемат незабавно действие.
  5. Неефективните сайтове не съобщават на посетителите, че ще получат различни бонуси, ако предприемат определени действия.
  6. Неефективните сайтове предполагат интерес на посетителите към продуктите или услугите, само заради това, че те се продават.
  7. Неефективните сайтове правят опити да бъдат "творчески " и "умни", предполагайки, че "умният" продава, и този "умен" нищо не прави, за да мотивира посетителите да купят сега.

ВИЕ ТРЯБВА ДА СЕ СЪСРЕДОТОЧИТЕ НА ИЗГОДИТЕ, КОИТО ИСКАТ ДА ПОЛУЧАТ ВАШИТЕ ПОТЕНЦИАЛНИ КЛИЕНТИ !

ФАТАЛНА ГРЕШКА 10

Неяснотата по въпроса какво предизвиква вашите реални и потенциални клиенти да се обърнат към вашия бизнес.

Какви предимства дава на клиентите ви вашия бизнес? Какво ви прави уникални? Как е формулирана вашата мощна и уникална позиция, която вие прилагате във всичките ваши маркетингови, рекламни и комерсиални усилия? Това е нещото, което клиентът не може да намери другаде. То е основата на деловите ви отношения с клиентите. Нейната същност се корени във всичко, което прави вашия бизнес. За да създадете мощна и уникална позиция, вие трябва да отговорите на следния въпрос: каква пазарна позиция прави уникален бизнеса ми? Типична грешка на малкия и средния бизнес е, че те се опитват да бъдат "всичко" за своите клиенти. Бизнесът, който има собствен пазарен сегмен - това е бизнесът, който ще преуспява.

Ed Taylor, президент internetmarketinggroup.com

Няма коментари: