Добре дошли на нашата страница

Ние се развиваме благодарение на мечтите.
Всички велики хора са били мечтатели.
Някои от нас позволяват на мечтите си да умрат, обаче други внимателно култивират своите мечти, защитават ги и ги съхраняват в неблагоприятните времена до тогава, докато неизбежно настъпят ясни и слънчеви дни.
Автор: Byдpo Уилcън
Да бъдем заедно мечтатели!

вторник, 5 февруари 2008 г.

Как да успеем в електронния бизнес?

Основни правила
за успешно използване
на електронeн куриер (ЕК)

Днес болшинството от потребителите в Интернет знаят, че интелигентните пощенски сървъри, какъвто е нашият ЕК се явяват един от най-евтините и ефективни методи за реклама. И това наистина е така. Бедата е, че болшинството от хората изграждат своето отношение към интелигентната електронна поща на противоречиви данни, често - на слухове и даже на предрасъдъци. Резултатът?!.. Понякога това ефективно средство за реклама започва да работи срещу своя собственик ...



Някъде, някой твърди, че всяко електронно разпращане е печелившо. Другаде пък предлагат нещо по-евтино - да си купите готова база с електронни адреси.


Има и такива оптимисти, които се въоръжават с някой пощенски софтуер, но рано или късно резултатът става един и същ - започват една след друга неприятности, а най-голямата от тях е, че вие волю или неволю ставате част от СПАМ-а.


В тази статия бих искал да ви предпазя от подобни неволи.


Затова ще се опитам да ви разкрия част от тайните на успешното използване на електронните разпращания за целите на електронния бизнес.



Отнесете се към тях като към 10-те заповеди на ДОБРОВОЛНИЯ e-mail МАРКЕТИНГ и всичко ще бъде наред.


Първото, с което ще започна е изясняване на болшинството от термините в областта на интелигентните пощенски разпращания. Именно в недоразбирането на термините често се крият и причините за повечето неудачи.


И така, нека за начало да си изясним основните термини:

Пощенско разпращане - това е метод за масово доставяне на полезна информация във вид на електронни писма на email-адрес на АБОНАТИ, които предварително САМИ, по своя добра воля са се абонирали за периодичното получаване именно на тази информация и задължително са потвърдили това свое желание.


Абонат – това е собственикът на email-адреса (електронната поща), който лично се е абонирал за конкретната проблематика с цел периодично да получава интересуващата го информация и нищо повече!



Потвърждение на абонамента – това е задължителна процедура, в рамките на която абонатът, веднага след началото на абонирането получава на своя email-адрес специално писмо. В него му се предлага автоматизирана процедура за потвърждаване на абонамента и приключване на процеса на абонирането. Ето няколко примера за подобни процедури:

  • препратка за потвърждение (линк);
  • email-адрес, на който трябва да се изпрати писмо с конкретно съдържание;
  • парола за потвърждаване на абонамента и т.т.
Непотвърдения в определен срок абонамент е недействителен и електронният адрес на абоната се анулира от списъка на получателите! Необходимо е да посочим, че потвърдителното писмо няма рекламен характер и по никакъв начин не влияе на избора на абоната, защото то може да попадне в неговата електронна поща случайно или поради недобронамереното използване на електронния адрес от друг потребител.


В писмото за потвърждение задължително фигурират:


  • темата на абонамента,
  • авторът на електронното издание,
  • данни на абоната,
  • датата на абонирането,
  • техническият източник на пощата,
  • инструкции за това как да се потвърди абонамента или как да се прекрати, а така също и как да се управлява в бъдеще този абонамент.

    И това е всичко!
СПАМ - това е масово разпращане на електронни писма с рекламен или друг характер на email-адреси на хора, които предварително НЕ СА ДАВАЛИ своето съгласие за получаване на подобна информация. По същата логика може да се каже, че ако email-адресите в пощенското разпращане не са въведени от собствениците им същото това разпращане за тях е винаги СПАМ.

А сега ще се опитам да поразсъждавам по въпроса защо хората посрещат с раздразнение и неприязън СПАМ-а и защо в другия случай с нетърпение очакват електронната си поща.



За да демонстрирам принципа на работа на СПАМ-а ще разгледам следния пример.

Представете си, че някакво момче седи в кафенето, а срещу него - симпатично момиче. Момчето не може да откъсне от нея очи, тя го е очаровала! И, разбира се, всичко това поражда у младежа желание да се запознае с нея. Той става, приближава се и направо я целува по устните… Как мислите, какво ще се случи в 98% от случаите в подобна ситуация? Въпросът по-скоро е риторичен, а шансовете за успешен край на подобна връзка клонят към 0.

А сега, за да разясня основния принцип, който лежи в основата на интелигентните пощенски разпращания ще приведа друг пример.


Момчето и момичето пак са там - в кафенето. Младежът е очарован и решен на всяка цена да си тръгне с нейното име и телефонен номер. Това налага тактиката да бъде разумна и добре премислена. Като начало той поръчва две кафета и приближава към момичето. По-нататък завързва запознанство и започва общуване. В рамките на това общуване младежът си изяснява интересен ли е на това момиче или не. По такъв начин, ако младежът е тактичен, симпатичен и обаятелен, то рано или късно ще дочака момента, в който не само ще получи телефона и адреса, но и ще бъде целунат, даже и нещо повече - стотици целувки, много приятни мигове и преживявания и прочие.

Макар и твърде банално казано, но разликата в двата подхода е осезателна.

Надявам се, че вие схванахте главното различие?
Точно! Това е ДОБРОВОЛНОСТТА!


В първия случай момчето е нетактично, нагло и нетърпеливо, отношението на момичето към него е без каквото и да е значение. Нещо повече - владее го егоцентризма, няма и помен от желание да разбере - иска ли тя да го целуне или не. Младежът мисли само за себе си и прави това, което му е нужно само на него!


Във втория случай, избирайки разумна тактика, младежът сам създава възможност момичето само да го целуне. Нещо повече, съобразявайки се с нейните интереси и желания, без да бърза, си отвоюва и нейните симпатии.


Така и бъдещият абонат може да бъде определен като това момиче. Той може да се появи в абонаментния списък, само, ако има желание за това, ако темата, по която пишете го интересува и представлява за него интерес.

Именно поради това «Пощенско разпращане» може да бъде наречено само това масово изпращане на електронни писма в което има:

  • списък от email-адреси, който е създаден по пътя на доброволното абониране за получаване на интересна и полезна информация;
  • задължително потвърждаване на абонамента за всеки email-адрес в списъка;
  • разпространение на електронни издания по темата, към която първоначално абонатът е проявил интерес;
  • подробни инструкции във всяко електронно писмо за управление на процеса на получаване на пощата (отписване, достъп до архив, актуализиране данните за абоната).

Към момента, ако организираната от вас търговска дейност, чрез използване на електронна поща не се вписва в споменатите условия, то тя не може да бъде определена като интелигентна електронна поща или "Пощенско разпращане". Така или иначе, с подобна електронна кореспонденция, неотговаряща на положителните практики за електронна търговия ще имате проблеми (понякога много сериозни), а печалбата от така организираната търговска дейност ще бъде ниска или въобще - съмнителна.

За да имате ясни критерии за коректна и ефективна работа съм ви подготвил списък от 10 съвременни правила за организиране на интелигентни пощенски разпращания:

Правило №1. Получателят на вашата поща има само един начин да попадне в списъка с email-адреси на абонатите – изключително ПО НЕГОВО ЖЕЛАНИЕ! Абонатът е длъжен СОБСТВЕНОРЪЧНО да се регистрира за вашата рубрика и което не е никак маловажно сам да ПОТВЪРДИТ абонамента. Тези две действия остават ясен отпечатък в съзнанието на абоната, така че той да не се изненада при получаването на първото ви електронно писмо. Вие НЕ МОЖЕТЕ да абонирате когото и да е било за дадена проблематика. Това може да стори всеки сам!

Правило №2. Абонирането е ЛЕГАЛНО само, ако email-адресът е попаднал в списъка на абонатите чрез формата за сключване на абонамент, или чрез email-адреса на рубриката, или чрез регистрация в друга паралелна рубрика. За да стане съвсем ясно - ще приведа няколко примера:

Формата за подписване е специален html-код c полета, в които бъдещите абонати трябва да въведат email и други данни, за да стане процесът на абонирането валиден. Този html код обикновено се генерира от самия ЕЛЕКТРОНЕН КУРИЕР - интелигентния пощенски сървър, който е част от системата за автоматизиран електронен маркетинг (САЕМ). След това вие въвеждате този код или на собствения сайт или във собствена страница в рамките на СЕАМ, за да започнете да набирате абонати.

Email-адресът на пощенското разпращане е такъв електронен адрес, който автоматично стартира процесът на абонирането, като използва за целта посочения от абоната email-адрес. Например, ЕК или конференция, организирана чрез електронни писма са най-ярките примери за абонаменти чрез електрона поща.

Регистрацията чрез паралелна подписка обикновено представлява форма за регистрация в даден сайт, където чрез активизиране на чекбокс можете автоматично да се абонирате за конкретно пощенско разпращане. Тук само трябва да се отбележи, че при такъв начин на абониране трябва да се гарантира, че с активиране на чекбокса бъдещият абонат се е запознал с краткото представяне на рубриката.

Правило №3. Не забравяйте, че вашето електронно издание е за вашите бъдещи абонати. Поради това информацията в него трябва да бъде ориентиране не към егоистичните потребности на автора, а преди всичко за удовлетворяване потребностите на абонатите от качествена, полезна и безплатна информация по темата на изданието. Разбира се като автор не трябва да забравяте и за себе си, но всичко това трябва да бъде подчинено на решаването на реалните проблеми и удовлетворяване потребностите на абонатите. Само така вие ще бъдете ценени и ще се радвате на доверието на вашите абонати.

Правило №4. Пощенското разпращане – това не е реклама на продукти и услуги. Да, там може да се появи реклама и разбира се, че в пощенското разпращане има място за реклама и взаимноизгоден обмен... Но изпращането на гола реклама на абонатите - това е най-краткия път те да бъдат безвъзвратно загубени след непредвидима вълна от недоволство. За реклама днес едва ли са много хората, които биха се абонирали. Нещо повече - хората са преуморени от реклама. Затова моят съвет към вас е - давайте на вашите абонати полезна и безплатна информация в 80% от обема на електронното ви издание, а за рекламата оставете останалите 20% от обема, при това, само ако съумеете да направите рекламата неотегчаваща и грамотно.

Правило №5. Вашето електронно издание трябва да се разпространява със заявената от вас периодичност. Колкото по-нарядко правите това, толкова повече охлаждате интереса на вашите абонати. От друга страна честотата на изданията не трябва и да е висока, защото на читателите ви е нужно време, за да осмислят поредното издание. С две думи - малко издания - лошо. Много издания - пак лошо. Трябва да се намери златната среда, която устройва вас и вашите абонати.

Правило №6. Във всяко ваше издание посочвайки темата обезателно изписвайте и вашите лични данни като име, фамилия, а така също и нужните, съгласно закона за електронната търговия реквизити за обратна връзка с вас. Добре е, ако посочвате тиража на изданието ви. Още по-добре е, ако електронното ви издание има страничка или даже свой отделен сайт. Също така много важно за вашите абонати е да имат достъп до архива на изданието ви. Този архив може да се води и на вашия сайт или web-страница.

Правило №7. Не претоварвайте електронното издание с информация. При всяко пощенско разпращане давайте от 2 до 4 полезни информационни материали. Формално погледнато съдържанието на цялото писмо да не бъде по-голямо от 200 КВ. Големият обем дразни читателите! Не прекалявайте и с връзките към вашия сайт или страница. Старайте се да дадете нужната информация с минимално количество външни връзки. Фокусирайте вашето и на абоната внимание само върху нужните и за вас и за него полезни действия.

Правило №8. Задължително във всеки брой на изданието предоставяйте пълната информация, необходима на абоната за управление на абонамента. Давайте му препоръки как може да се отпише, ако електронното издание не му харесва или ако иска да редактира персоналните си данни в случай на грешки в тях. И не забравяйте, абонатът може да бъде във вашите списъци за разпространение на електронното издание САМО по негов искрен интерес и добра воля. Ако те са загубени, то абонатът е в правото си МИГНОВЕНО да се отпише.


Правило №9. Ако абонатът се е записал във вашия списък, това не означава, че той е съгласен да получава всичките ви пощенски разпращания! Отчитайте, че у човека е имало първоначален интерес и той ви е поверил своя email-адрес, за да получава на него САМО информация по темата на своя интерес. В случай, че откриете ново електронно издание на друга тема, вие можете в старото си издание само деликатно да рекламирате новото си начинание и да предложите абонамент за него. Другата възможност е, ако предупредите абоната още при записването му, че може да получава от вас електронни издания и на други теми. Тогава абонатът ще е подготвен и няма да има проблеми.

Правило №10. За осъществяване на вашите бизнес идеи в Интернет пространството използвайте само качествен софтуер за автоматизиран електронен маркетинг. Това ще ви позволи да работите по правилата и да се приобщите към добрите практики на това общуване в дигиталното пространство. Един от най-удобните, функционални и известни инструменти за подобен род автоматизирани услуги на българския пазар е ЕЛЕКТРОННИЯТ КУРИЕР на ИНФОСПЕКТЪР ООД. В него можете да намерите всичко необходимо за организиране на подобни електронни издания, в съответствие с всички функции, норми и правила на световната мрежа, а така също и в съответствие с правилата на доброволния

email-маркетинг (науката за осъществяването успешни електронни пощенски издания).

Е, поздравления!

Сега вие познавате главните правила за ефективно организиране на електронни издания с търговска или не търговска цел, използвайки инструментариума на системата за автоматизиран електронен маркетинг на ИНФОСПЕКТЪР ООД. Ако вие ги следвате неотлъчно, то аз съм уверен в едно - скоро, много скоро вие ще се гордеете с доверието на вашите абонати, ще се сдобиете с много положителни реакции на вашите предложения и с уважение от тяхна страна. Това ще ви гарантира успех в електронния бизнес и ... печалби.

И не забравяйте! Тук нищо не се налага да изобретявате – просто използвайте тези правила и бързо решавайте вашите проблеми!

Успех!

Няма коментари: