Добре дошли на нашата страница

Ние се развиваме благодарение на мечтите.
Всички велики хора са били мечтатели.
Някои от нас позволяват на мечтите си да умрат, обаче други внимателно култивират своите мечти, защитават ги и ги съхраняват в неблагоприятните времена до тогава, докато неизбежно настъпят ясни и слънчеви дни.
Автор: Byдpo Уилcън
Да бъдем заедно мечтатели!

вторник, 26 февруари 2008 г.

Какво означава копирайтинг?

Копирайтингът е професионална дейност по написването на рекламни и презентационни текстове. За такива могат да се смятат всички текстове, които пряко или косвено рекламират стоки, услуги, фирми или хора.

Копирайтинг произлиза от английското copywriting в транскрипция на български. Фрагментът "copy" в случая се превежда като ръкопис или текстови материал, а "writing" произлиза от "write" - написвам. Следователно в превод, "копирайтинг" буквално означава "написване на ръкопис" или "написване на текстове".

Трябва да се отбележи, че "copywriting" даже в английсия език е неологизъм и като такъв не е представен в речниците. "Копирайтер" (copywriter) се третира като "писател на рекламни и пропагандистки текстове" (a
writer of advertising or publicity copy).


Копирайтингът, независимо от модерното си звучене, съществува отдавна. Той се появява заедно с първите реклами. Та даже и първите приканващи реплики и пазарни призиви са резултат на копирайтинг и не рядко - на талантлив копирайтинг.

Информацията сама по себе си може да не предизвиква интерес. Затова е много важно как тя се представя на обществеността. Копирайтерът прави сухите и скучни текстове ярки, леки и привлекателни за читателя, а човекът, който се е заинтерисувал от вашата реклама, той вече е почти ваш клиент.

Копирайтингът е бил, е и ще съществува винаги, независимо как ще се нарича тази дейност. В последните години създаването на рекламни текстове у нас набира сили и българските копирайтери показват все по-високо ниво на професионализъм.

Днес копирайтингът излиза на нови позиции в своето развитие. За това благоприятстват редица фактори: нарастващата конкуренция, развитието на Интернет, необходимостта от информационно осигуряване на всяка дейност било то търговия или снегопочистване.

Копирайтинг - днес това са рекламните статии, писма, поздравления и речи, слогани, девизи и много други, които съпътстват всяка PR-кампания.

1 коментар:

Петко Димов каза...

Добро представяне на значението на копирайтинга. Това се превръща във все по-бързо развиваща се модерна професия в България.
Има малко литература по въпроса особено на български за това си поиграх да изддам една такава книга при това в два варианта на хартия и един безплатен онлайн вариант.