Добре дошли на нашата страница

Ние се развиваме благодарение на мечтите.
Всички велики хора са били мечтатели.
Някои от нас позволяват на мечтите си да умрат, обаче други внимателно култивират своите мечти, защитават ги и ги съхраняват в неблагоприятните времена до тогава, докато неизбежно настъпят ясни и слънчеви дни.
Автор: Byдpo Уилcън
Да бъдем заедно мечтатели!

събота, 9 февруари 2008 г.

Реклама по електронната поща

Подбирайте внимателно изразите!

Автор: Алексей Гурьянов
Източник:
www.clickz.com, www.ibusiness.ru/

Кое е най-важното за успеха на e-mail рекламата?

Забравете за минутка парите, пропускната способност на каналите и степента на възвращаемост на вложените в реклама средства. Концентрирайте се върху това как да подберете нужните думи и изрази за създаване на трайно впечатление, думи, които биха провокирали получателя на рекламата да извърши покупката, която желаете.

Думите, които имам предвид предизвикват емоции: - смях, раздразнение, симпатия, доверие и т.н. При тяхното умело използване те заставят клиентите сами да ви донесат парите. Обърнете внимание - аз казах «да ви донесат своите пари», а не «да купят нещо от вас»!

Добре подбраните думи и изрази рисуват привлекателната картина, която трябва да стане реалност с помощта на вашето предложение: «Искате ли Ролс Ройс на цената на Фолксфаген» или «вие ще получите два пъти повече за два пъти по-малко време».

Да се изпрати по електронната поща по-голямо количество реклами е скучно, примитивно и в голяма степен вероятно неефективно. Дошло е време да се занимаваме сериозно с подбора на думите, които са в състояние да превърнат неефективната e-mail реклама в мощна движеща сила на бизнеса.

Ако вие сте ангажирани в написването на текстове за e-mail реклама толкова, колкото и аз, то тогава вие трябва да притежавате цяла библиотека от думи и изрази, които създават определено настроение. Както добре нарисуваната картина предизвика хиляди възклицания, така и правилно подбраните думи рисуват в съзнанието "истинска" картина. В пощата, която получавам ежедневно се натъквам на не особено много удачни «литературни находки». По всяка вероятност това е всеобщо явление, което ме кара да се надявам, че моят опит ще ви бъде полезен.

На болшинството хора се харесва кратката реклама. Затова се научете да се изразявате кратко и ясно. А ако думите трябва да са малко, то техният избор става изключително важен.


В описанието практически на всяко нещо може да се определи йерархия на думите, които се използват в рекламата. Да разгледаме следния пример.

Да вземем думата стек.

Какво ще стане, ако кажем, че той има «добър вкус»?

«Добър вкус». М...да! Този израз едва ли ще заплени много от вас.

А какво ще кажете, ако използваме следния израз «забележителен вкус»? Не е особено убедително, нали?

Или например «зашеметяващ вкус»? Също не е особено добре. Може да ви зашемети новина, книга, но стек - едва ли.

А ако пробваме «вкусен», «сочен» стек? Вече е по-добре, но сигурно може и по-добре!

Сега аз ще ви кажа моята "дума номер едно" за описване на стека - нежен. Малко е странно, нали? Целият проблем е в това, че понятието стек трябва да се включи в някаква фраза. «Нашият стек е така нежен, че ние го сервираме без нож!».


Внимание! Каква картинка се появи в главата ви?


Когато аз чета тази фраза, виждам най-сочния и най-вкусен стек на света. Чувствам как го разрязвам само с едно леко движение на вилицата.


Може би вие ще измислите нещо по-добро? Прекрасно! Вие започвате да се присъединявате към изкуството "словесен живопис".

Но не си струва да се спираме само върху един елементарен подбор на думите и съставянето на изрази от тях. Навярно вече улавяте нещо общо в изразите:

«Вие придобивате Ролс Ройс на цената на Фолксфаген»;
«Вие изработвате два пъти повече за два пъти по-малко време»;
«Нашият стек е така нежен, че ние го сервираме без нож!».

Всяка фраза се състои от две части. Махнете едната и целият ефект пропада. Картинката във вашето съзнание възниква именно в резултат на съчетаването на двете части. Всеки може да каже, че стека е «нежен», но малко са тези, които ще добавят, че «ние го сервираме без нож». Надявам се, че разбирате, какво искам да ви кажа?

Или друг пример: вие продавате много бързи компютри. Действително - най-бързите компютри на пазара. Вашата работа се свежда до съставянето на текст за рекламен e-mail. Вие можете да прехвърлите множество думи, които са свързани със скоростта: «бърз», «стремителен»,
«производителен» и т.н. Но само ако се каже, че компютърът е «скоростен» явно ще е крайно недостатъчно за създаване на устойчив образ.

А сега внимание, погледнете магията на двучленната фраза:

«Със своята адска скорост те оставят конкурентите да дишат праха на опашката», или

«С умопомръчаващата скорост на породист жребец».

Вие нещо виждате ли? Каква картина се появява във вашето въображение?

Що се отнася до мене първата фраза ме кара да си представям носеща се из пустинята спортна кола, изхвърляща кълба от пясък и прах, в които далече назад се губят останалите участници в надпреварата. Втората – финалната права на голямо конно състезание и лидерът, откъсващ се стремително напред.

Чувствате ли го? Помислете за всичко, което бе казано по темата.


И за финал още няколко примера:


Как ви се струва? Вместо «отличен сервиз» да кажем «Нашият сервиз е толкова добър, че вие ще се удивите при мисълта, как досега сте се оправяли без нас».


Вместо «пълнофункционален» - «напълнен с функции, като здраво натъпкана кошница».

Вместо «големи отстъпки» - «Цената е толкова малка, че навярно тава е някаква грешка».

Вместо «по-добре от конкурентите ни» - «Толкова добри, че всички останали губят още в началото на играта».

Разбира се много от тези примери са спорни. Но! Всички те създават НАСТРОЕНИЕ, рисуват КАРТИНКА.

А това е главното, което исках да ви докажа.

Няма коментари: