Добре дошли на нашата страница

Ние се развиваме благодарение на мечтите.
Всички велики хора са били мечтатели.
Някои от нас позволяват на мечтите си да умрат, обаче други внимателно култивират своите мечти, защитават ги и ги съхраняват в неблагоприятните времена до тогава, докато неизбежно настъпят ясни и слънчеви дни.
Автор: Byдpo Уилcън
Да бъдем заедно мечтатели!

четвъртък, 14 февруари 2008 г.

Как да напишем Слоган (рекламно мото)

Автор: Рябцев Михаил
Източник:
http://www.bid-studio.ru/

Нашата цел не е да навлизаме дълбоко в лингвистиката, а да разгледаме по-скоро няколко интересни метода за написването на кратките рекламни фрази или така наречения СЛОГАН или рекламно мото.

Какво е това СЛОГАН и как той може да се използва в сайта?

Попадайки на дадена страница потребителят не е длъжен да изпадне в догадки, къде в крайна сметка се намира и на какво е посветен този сайт, каква полезна информация може да получи тук. Или казано накратко темата на сайта трябва да бъде ясно дефинирана и обозначена още в начаната му страница. Най-добре това може да стане чрез използването на СЛОГАН.

От моя гледна точка може да се каже, че слоганът е рекламното съдържание в концентриран вид.

Нека разгледаме създаването на слоган с конкретен пример.

Да предположим, че имате магазин и сайт, чрез които извършвате продажби на битова техника. Сайтът се нарича - "Домотехника".

Ето и нашата задача.

Какво искаме да кажем на потенциалните клиенти? В конкретния случай (имам предвид слогана на сайта) искаме да покажем на посетителите, на какво е посветен сайтът и с какво е по-добър от другите сайтове за продажба на битова техника.

Анализ на слоганите на конкурентите.

Работейки по дадената тематика, аз намерих следните варианти. Доколкото в нито един от примерите слоганът не е свързан с търговската марка, няма да цитирам имената на фирмите.

- технологии за комфорт;
- удовлетворяваме всички потребности;
- извън политиката, извън конкуренцията.

Помислете, в какви параметри работят конкурентите? Какво искат да подчертаят те в своите рекламни послания? Какви методи използват? Възможоно е именно такъв анализ да ви насочи към интересно решение.

Подбор на ключовите думи.

Ключовите думи, т.е. думите, имащи "маркетингова стойност" за посетителите на сайта, трябва задължително да присъстват при създаването на слогана. За да се подберат подобни думи, задайте си няколко въпроса:

  • Каква потребност иска да удовлетвори клиентът, придобивайки стоката?
  • На какво и на кого въздейства вашата стока?
  • В каква ситуация се използва?
  • Какъв е принципът й на действие?

Ето ги и намерените думи.

Синоними:

  • Удобно;
  • Добро;
  • Приятно;
  • Комфорт;
  • Разкош;
  • Грижа;
  • Качествен;
  • Достоен;
  • Потребности.

Доколкото настоящото изложение няма претенции за всеобхватност, ще се задоволим само с изброените думи.

ВНИМАНИЕ !

При написването на слоганите задължително използвайте съответните речници: за синонимите и омонимите, фразеологични, с популярни изрази и т.н. Ако не искате да пропилявате драгоценното си време, то използвайте подобни речници в електронен вид. При желание, можете да ги намерите в Интернет.

Подбирайки ключовите думи не забравяйте, че те трябва да носят в себе си "полезна" за клиентите информация. И така по-обемното бе свършено - направихме списък на ключовите думи. Остана по-трудното - да ги свържем смислво и така да съставим слогана.

Използване на пословици и поговорки, на "крилати" фрази от филми.

Прехвърляме списъка от подбрани думи в текстовия редактор и започваме да комбинираме в търсене на най-удачния вариант. За такъв ми се струва фраза от известен филм "да се живее е хубаво, а хубаво да се живее е още по добре". С малки корекции достигаме до следното: животът е хубав, когато живеем хубаво. (Нека да вземем и друг пример - "Най-хубавото предстои", използван от известен на българския пазар мобилен оператор. Сам по себе си слоганът е интересен. Закачката се получава, ако се досетим за заглавието на филма, от който е взаимстван - "Отчаяни съпруги".)

Използване на повтарящи се думи.

Обърнете внимание на това, какви конструкции използват известни фирми при създаване на слоганите. Ето ги: "наш – ваш", "всичко – за всички", "вие
– ние", "минимум – максимум" и т.н. Използвайки една от посочените конструкции и нашите ключови думи получихме следната фраза:

минимум разходи – максимум удобства.


Използване на думи с общ корен, но с противоположно значение

Например "страшен – безстрашен", "грижа – безгрижност",
"малък – немалък". Ето един слоган изграден на тази основа:

грижа за вашето безгрижие.


Използване на еднакви думи

Това е метод, който често се прилага от различни автори. Ето няколко примера:

  • Списание "Мотор" - достойно списание за достойни автомобили.
  • Фирма "Партия" - извън политиката, извън конкуренцията.
  • Автомобил "ИЖ" - нашият автомобил за нашите пътища.
  • Фирма “Алан” - автомобил за всички, всички за автомобила.

Да опитаме да използваме една от горните конструкции, като заменим ключовите думи, с думи от нашия списък. Можем да направим средния израз:

комфорт за всички, всички за комфорта.


Използване на фразеологичен речник

Фразеологизъм се нарича устойчиво съчетание на думи, притежаващи по правило цялостно значение.

Ако имаме достъп до фразеологичен речник в електронен вид, пишеме ключовата дума и ... чакаме резултата:

  • С една глава по-висок;
  • Дело на техниката;
  • Стрелян заек и т.н.

Използвайки този метод получаваме:

ДОМОТЕХНИКА - комфорт вкъщи, дело на техниката.

Надявам се, че посочените по-горе методи ще разширят вашите възможности в творческото търсене на ефективни рекламни изрази.

2 коментара:

Анонимен каза...

Мн благодаря за съветите , които сте описали при избирането на слоган, това наистина е отговорна задача ив никакъв случай не маловажна за рекламата на някоя фирма

Христиан Христов каза...

Много полезна статия! Адмирации! :)