Добре дошли на нашата страница

Ние се развиваме благодарение на мечтите.
Всички велики хора са били мечтатели.
Някои от нас позволяват на мечтите си да умрат, обаче други внимателно култивират своите мечти, защитават ги и ги съхраняват в неблагоприятните времена до тогава, докато неизбежно настъпят ясни и слънчеви дни.
Автор: Byдpo Уилcън
Да бъдем заедно мечтатели!

сряда, 6 февруари 2008 г.

Как да напишем рекламно писмо?

Внимание към целевата аудитория

Няма никакъв смисъл във вашите електронни писма да се борите за вниманието на всички абонати. За вас е важно вниманието на целевата аудитория. И това не е случайно. Надявам се, че не живеете с мисълта, че хората си купуват вестник, само, за да прочетат вашата обява. Но има и такива и вие трябва да съсредоточите цялото си внимание, към тях.

Именно поради това са ефективни заглавия, адресирани към отделни групи хора. Примерно, ако вашата цел са потребителите на Сони, вашето заглавие може да бъде "Сони e отново тук". На вас не ви трябват потребителите на Филипс, Панасоник или други търговски марки. А за да завоювате вниманието на целевата аудитория - добавете изображение и измислете кратко, но подходящо заглавие.


Предизвикайте интерес, обръщайки се към емоциите на абонатите!

Вашата реклама не трябва да бъде списък от продукти и услуги. Тя трябва да достига до абонатите на емоционално ниво, предизвиквайки техния интерес, любопитство и желание. Обикновено решението да се направи една или друга покупка е изключително емоционално, което се подкрепя от логиката, но... по-късно. Вашата реклама трябва да предизвиква интерес чрез емоционалното обръщение към читателите. Обръщението към техните чувства е цяло изкуство и ако то се използва умело, то може да подпомогне рекламата на малкия бизнес.

Например най-обикновената рекламата на бижутерско ателие може да бъде "Продаваме изящни пръстени", но може да бъде и по-романтична - "Пръстенче купете - любовта върнете".


Докажете изпълнимостта на вашите обещания!

Хората знаят, че вие сте платили за рекламата си, специално сте я разработвали и подготвяли. Те няма да повярват на вашата реклама, ако в нея няма убедителни доказателства. За целта трябва да се приведат отзиви на клиенти, мнения на специалисти и други подобни, потвърждаващи истинността на вашите твърдения. Не забравяте, че ние живеем във века на скептицизма. Това може да наложи неимоверни усилия, за да се преодолее недоверчивостта на клиентите. Ако вашите продукти или услуги са най-добрите, кой освен вас може да го каже? Но от друга страна - как ще можете да го докажете?

Гаранции

Ако вие не можете да потвърдите и гарантирате качествата на предлаганите от вас продукти и услуги - по-добре не ги рекламирайте. Пари не се получават лесно, затова хората не ги дават с охота, още повече, когато рекламата предизвиква недоверие. Разбийте дебелата броня на недоверието у вашите читатели, като осигурите вашите продукти и услуги с гаранции. Колкото по-надеждни са те - толкова по-добре!


Една от най-необичайните гаранции, която съм срещал в реклами за книги на българския пазар е рекламата на един комедиен роман. Авторът му гарантираше, че ще върне сумата дадена за книгата, ако читателят му не се е смял с удоволствие. Едва ли на някому се е наложило да направи това.



Приканете читателя към действие!

Много е важно да съобщите на вашите клиенти как трябва да действат, преди да са започнали да правят това. Ако те трябва да позвънят, или да дойдат при вас и т.т. - обяснете им точно какво, как и кога те трябва да направят. Не се скъпете за подробности. Ако не обясните на вашите клиенти какво точно трябва да правят - те няма да го направят.

Вие можете да подтикнете клиентите към действие например с такава фраза: "Изпратете ни 4 талона от опаковката до 15 октомври и вие ще получите награда".



Послепис


В края на рекламния текст често се практикува да има послепис, където още веднъж се посочват търговските предложения. Това не е просто информация, добавена към рекламния текст, а целенасочено разположено в края на текста търговско предложение. Обикновено хората четат послеписа (P.S.) преди и след останалата реклама, което го прави по трайно запомнящ се.

Например: "P.S. Позвънете днес и ще получите безплатно едночасов масаж безплатно!"

Няма коментари: