Добре дошли на нашата страница

Ние се развиваме благодарение на мечтите.
Всички велики хора са били мечтатели.
Някои от нас позволяват на мечтите си да умрат, обаче други внимателно култивират своите мечти, защитават ги и ги съхраняват в неблагоприятните времена до тогава, докато неизбежно настъпят ясни и слънчеви дни.
Автор: Byдpo Уилcън
Да бъдем заедно мечтатели!

петък, 8 февруари 2008 г.

Как да правим заглавията?

13 правила на Дейвид Огилви за заглавията

Автор: Дейвид Огилви

1. Заглавията се четат 5 пъти повече от потребителите, отколкото основния текст. Това означава едно - продават заглавията! Следователно 90% от парите за реклама отиват на вятъра.

2. Най-добре продават заглавията, които обещават някаква полза.

3. Още по-добре е, ако в заглавието се съдържа някаква новина. Такива заглавия се помнят от 27% повече хора, от колкото заглавията без новини. Ако на вас ви е провървяло и наистина имате нещо ново, което да съобщите - кажете го в заглавието, а не в текста, където 9 от 10 души няма да го прочетат. И така, ако имате новина - кажете я силно и направо в заглавието! Не пренебрегвайте и изпитани думи като "удивителен", "внезапно", "новост"
и т. н.

4. Преди всичко вниманието привличат заглавия, които съобщават на потребителя полезна информация. Например - "Как да печелим приятели и да влияем на хората".

5. Аз ви съветвам да включвате в заглавието наименованието на търговската марка. Ако не направите това 90% от потребителите, тези, които не обръщат особено внимание на текста, никога няма да узнаят какъв продукт рекламирате.

6. Ако вие рекламирате стока, която касае малка целева група, задължително включвайте в заглавието думи, които да привлекат вниманието на съответните потребители. Например "астма", "рибари", "жени над 35г." и т.н.

7. Практиката потвърждава, че заглавия, които имат повече от 10 думи привличат по-малко внимание, отколкото кратките. Но от друга страна изследванията доказват, ча по-дългите заглавия продават по-добре, отколкото кратките.


8. Конкретните факти работят по-добре, отколкото общите изрази. Веднага щом разбрах, че нормата на печалбата в магазините "Сирс" е само 5% формирах заглавие със следното съдържание: "Печалбата на Сирс е само 5%". Този конкретен факт беше много по-убедителен и резултатен спрямо заглавия като: "Печалбата на Сирс е по-малка от това, което можете да си представите" или нещо друго, също толкова неопределено.


9. Заглавие в кавички се запомня 28% по-добре.

10. Когато давате обяви в регионални електронни издания, задължително посочете наименованието на града. Хората преди всичко се интерисуват от ставащото там, където те живеят.


11. Психолозите са установили, че от стотици думи, които те демонстрирали пред фокус-групите, най-положителна емоционална реакция предизвиква думата "скъпи" (в смисъл на обръщение към хора - "скъпи приятели").


12. Някои автори съставят твърде остри заглавия като включват в тях двусмислени изрази, цинизми и други подобни. Това е контрапродуктивно. В едно издание от среден тип заглавието ви трябва да се конкурира със стотина други. В тази джунгла читателят бързо се ориентира. Всичко, което искате да му съобщите, трябва да го кажете бързо и в телеграфен стил. Някои заглавия спадат към категорията "слепи". Те нищо не съобщават нито за стоката, нито за изгодите, които могат да получат потребителите от нея. Те се помнят 20% по-малко. Доколкото заглавията имат ключова роля за съдбата на даден рекламен проект - най-глупавото, което може да се направи е реклама без заглавие.

13. Мои любими заглавия:

За ланолина, как средства против оплешивяване: "Вие някога виждали ли сте плешива овца?".

За препарат срещу хемороиди: "Изпратете ни един долар и ние ще излекуваме вашите хемороиди или си останете с вашия долар и вашите хемороиди".

1 коментар:

Анонимен каза...

Да така е, изпробвах го. Наистина действа.